tirsdag den 5. november 2013

En skov - i skoven...

Igen i går var vi i skoven (ja og for den sags skyld også i dag). Der er så smukt derude, og man kan se fra dag til dag, hvordan naturen ændres og forberedes til vinteren... Hvad skulle jeg dog gøre hvis ikke jeg havde skoven og stranden så tæt på?



 Træerne er hæklet efter Yarnfreaks opskrift. Jeg har dog ændret noget i den - blandt andet har jeg lavet dem et nummer højere og et nummer mindre (henholdsvis 14, 10 og 6 omgange skæl), jeg har ændret afslutningen på toppen, og i det hele taget lavet dem som jeg synes de skal være...
De er hæklet i 4 forskellige grønne nuancer - det er dog lidt svært at se forskel på den lysegrønne og olivengrønne. Garnet er Kauni 8/2 købt hos Bettekun og nål # 3...

Koglerne er også hæklet efter Yarnfreaks opskrift. Her har jeg ikke ændret noget bortset fra at lave en lille løkke til ophæng. Jeg har dog planer om at lave dem større og mindre. De måler 11x7 cm.
Også disse er hæklet i Kauni i farverne Chokolade brun, okker/karry og paprika - også på nål # 3...

Det er egentlig lidt sjovt, for jeg bryder mig ikke om at strikke i Kauni. Jeg føler at jeg skal "trække" maskerne på plads for at det bliver jævnt og det irriterer mig! Men jeg har nydt at hækle i det... Og så elsker jeg alle de dejlige farver og ikke mindst det sprøde og rustikke look ulden giver!

Nå men ehh... Har jeg sagt før, at jeg har travlt? Har fået bestilling på to par rideluffer - foruden alt det andet... Og så skal jeg lige have støvsuget og gjort rent på badeværelser, så hytten er klar til besøg i morgen...

1 kommentar:

  1. Hvor er de søde både juletræer og kogler. Jeg har det som dig skal enten i skoven eller på standen hverdag. Skønt det hele er lige i nærheden af bopælen

    SvarSlet